Opinie Digital Marketing Forum 2015 | MARKS

MENU

ebook-evensys-65-de-previziuni-care-conteaza-in-digital-marketing-in-2015-832x627

Opinie Digital Marketing Forum 2015

Articole

Opinie preluată de aici.

Dupa parerea mea, inainte de orice cred ca marketingul anului 2015 ar trebui sa se concentreze pe a transforma orice site clasic de prezentare intr-o destinatie sociala. Sigur ca platformele deja clasice de Social Media (FB, twitter, instagram) isi vor continua evolutia pozitiva in ce priveste conectarea si distribuirea de content intre membri, insa importanta comunitatilor construite in jurul unor interese specifice va creste, definind conceptul de “destinatie sociala”.

Pentru a intelege in mod practic ce vreau sa transmit aici, am o poveste cat se poate de reala: acum ceva vreme discutam cu o buna prietena despre obiceiul de a merge la sala. Evident, pentru fiecare in parte exista cateva bariere de depasit atunci cand ne dorim o schimbare de comportament, pentru prietena despre care vorbesc aici cea mai mare problema era faptul ca nu stia ce tip de “eye-liner” ar putea folosi cand face sport. First world problems, nu comentam. Ce as vrea sa comentez e rezultatul dat de cautarea “what eyeliner is good for workout”. Prima pagina in cautarea online a venitcommunity.sephora.com cu peste 3000 de vizualizari! Brusc pentru prietena de care vorbim aici, Sephora nu mai e un site de prezentare sau un simplu magazin online, ci e o destinatie unde poate gasi opinii si sfaturi pentru probleme ei extrem de importante.

Trendul a fost declansat in primul rand de schimbarea prin care Google indexeaza paginile. Sfarsitul anului 2013 a insemnat cel mai important update facut de Google din 2001 incoace prin cresterea importantei “conversatiei” in defavoarea clasicelor cuvinte cheie. 2014 a fost un an al nedumeririlor pentru unii marketeri, sau poate al descoperirii avantajelor acestui algoritm pentru altii. Brusc, puterea comunitatilor capata nu doar o noua valoare, dar necesita si noi unelte pentru a fi gestionate intr-un mod cat se poate de eficient.

Conversatiile in mediul online nu reprezinta nicio noutate, practic ele reprezinta esenta mediului online. Noutatea pentru marketerii anului 2015 consta in a fi capabili sa capteze, sa identifice indicii de influenta sociala ai celor implicati in acele conversatii si eventual in a stimula implicarea celor mai influente persoane din conversatii in favoarea si in apararea valorilor entitatii pe care o gestioneaza (brand, companie, organizatie samd).

Odata ce marketerii anului 2015 inteleg importanta strategica a interogarilor de tip conversational, a cautarilor “vocale” ce vizeaza fraze care incep cu “cine, ce, unde si cum” in defavoarea clasicului SEO, ei vor trebui sa stapaneasca si sa foloseasca unelte specifice conversatiilor.

In mica mea poveste de mai sus, Sephora s-a transformat dintr-un leader al categoriei intr-o platforma sociala ce strange la un loc interese comune, leaga nu doar discutii pe teme extrem de specifice, dar si prietenii intre membrii acestei comunitati. O consecinta imediata e faptul ca media consumului de produse a membrilor comunitatii este de 2,5 ori mai mare decat a unui cumparator oarecare, iar cea a super-fanilor este chiar de 10 ori mai mare!

Un alt punct de vedere in a intelege importanta urmaririi conversatiilor online este dat de timpul in care clientii se asteapta sa primeasca un raspuns atunci cand posteaza o problema pe retelele sociale: peste 40% se asteapta sa primeasca un raspuns in maxim o ora. La fel de brusc, ceea ce se poate numi “Social Customer Care” devine noul telefon de asistenta. In plus, printre respondentii care au incercat vreodata sa contacteze pentru asistenta un brand, un produs sau o companie prin intermediul social media, 57% se asteapta la acelasi timp de raspuns indiferent ca e noapte sau sfarsit de saptamana ca in timpul orelor de program considerate normale. Acum ma intorc la unelte: marketingul anului 2015 nu mai poate evita gestionarea proprie, pe site-urile brandurilor lor a review-urilor, a intrebarilor, a forumurilor, blogurilor, a ceea ce se numeste “Tribal Knowledge Base”, a propunerilor de idei sau a materialelor foto sau video despre cum sunt integrate produsele sau brandurile lor in viata de zi cu zi a celor ce le folosesc.

Pentru asta deja exista pe piata o multitudine de solutii, pe o plaja a functionalitatilor similara cu piata auto, de la Dacie pana la Mercedes, important e sa fie cunoscute si folosite in functie de necesitatile concrete. Noi folosim suita Lithium Community Solutions, un set de unelte destul de Mercedes, ce integreaza inclusiv indexul de influenta sociala Klout a celor ce sunt atrasi in comunitatea brandurilor.

Articol preluat din padurariu.ro.

Leave your comment

Your Name:
Your E-mail:
Your Comment: