Marketing 360 | MARKS

MENU

Marketing 360

Diferentiere

Iulian Padurariu


Aceste cateva randuri sunt despre a privi marketingul ca pe un intreg, altfel decat am fost invatati in scoala. Nu sunt putine momentele in care la intrebarea “ce este marketingul?” aud raspunsuri ce tin exclusiv de comunicare.

Aducand aminte despre ceea ce spunea Jack Trout – pionierul ideii de “pozitionare” – totul sta in schimbarea abordarii din a ne concentra pe “consumator”, in a intelege “competitia”. Aceasta este baza pe care urmeaza a fi construita strategia de business.

Conform principiilor lui Trout, marketingul de astazi schimba paradigma de la “a vorbi pe limba consumatorului” la “a fi atent in jur”. Dar atentie insa, a fi atent in jur nu inseamna a-ti supraveghea consumatorul si a incerca noi metode de a-l seduce si nici a derula focus grupuri sau a te pierde in “informatiile despre consumator”.

A fi atent in jur inseamna de fapt a incerca sa anticipezi ceea ce poate genera un pas inainte pentru oameni in general, inseamna a evita discutia despre “consumator” ca si cum ar fi o specie aparte si mai inseamna a face orice faci ca si cum ai face-o pentru tine insuti.

Nevoile consumatorului si dorintele sale trebuie sa fie de fapt dorintele tale. Trebuie sa intelegi sperantele, temerile, oportunitatile si deopotriva amenintarile care apar in jurul tau. Secretul consta in a genera solutii care asigura “implinirea” viselor consumatorului, ca si a viselor tale, pe termen lung. Poate ca asta va insemna sa incepi sa reformulezi intreaga structura organizatorica de tip piramida, care este deja perimata.

Networkingul, structurile circulare, matriceale ar putea sa te aduca mai aproape de ceea ce e in jur. Si daca tot vorbim de schimbari, poate ca ar trebui sa uiti si de market research-ul classic. Consumatorul nu este o specie aparte – esti de fapt tu, intelege singur ce si unde gresesti.

Marketingul de astazi trebuie sa aiba puterea de a ajusta designul intregului business, nu doar al unei pungi de biscuiti. Structura organizatorica, procesele din cadrul ei, gama de produse si frecventa cu care acestea se adapteaza la mediul din jur, acordarea promovarii la noile retele sociale devin obiective mult mai importante pentru “generalii” afacerilor de azi, decat “taierea costurilor”.

Leave your comment

Your Name:
Your E-mail:
Your Comment: