Concurs: despre simplu | MARKS

MENU

banner-concurs 650

Concurs: despre simplu

Articole

Cea mai bună carte despre marketing pe care am citit-o vreodată – spune Jack Trout – este una scrisă în urmă cu 90 de ani, în 1916. Are doar 40 de pagini și nu conține elemente de jargon, grafice sau documentare complexă. De fapt, aduce mai mult a pamflet.”

Vestea bună este că poate fi găsită foarte ușor pe net, în format pdf.

Cartea se numește “Obvious Adams: The Story of a Successful Businessman”. Este scrisă de către Robert R. Updegraff.
A reprezentat la vremea ei un succes imediat. New York Times a descris-o în următorii termeni: “Tânărul care dorește să-și caute norocul în domeniul publicității ar trebui să facă din Obvious Adams cartea de căpătâi. Mai mult de atât, orice tânăr în căutarea succesului, oricare ar fi domeniul ales, poate fi ajutat de bunul simț și de finele cunoștințe de afaceri relatate în această lucrare”.

De ce este cartea aceasta atât de folositoare și deschizătoare de minți? Ei bine, deoarece căutarea oricărei strategii de marketing este urmărirea acelui lucru “evident”. Să luăm în considerare definiția dicționarului pentru cuvântul “evident”: ușor de văzut sau de înțeles, simplu, clar, la vedere.

Grație acestei definiții veți vedea de ce o strategie evidentă este extrem de puternică. Este simplu, ușor de înțeles și evident. De aceea și funcționează atât de bine.

Un fapt extrem de interesant: mulți clienți nu sunt impresionați atunci când li se prezintă o strategie simplă și evidentă. Deseori, ei se află în căutarea unei idei nu foarte facile, dar isteață. De cele mai multe ori ei spun: “Asta e ceva ce deja știm.”

Într-adevar, este evident. Dar dacă este evident pentru client, va fi și pentru consumator, deci va și funcționa.

Autorul cărții a atenționat asupra acestui tip de reacție când a scris: “Problema este că evidentul este capabil de a fi atât de simplu și comun, încât nu va face apel la imaginație. Problema cu evidentul este, ei bine, că este prea evident!”.

Pentru a vă oferi o idee despre scrierile domnului Updegraff, iată care sunt cele “Cinci teste ale evidentului”:

1.Problema odată rezolvată va părea foarte simplă. Evidentul este aproape întotdeauna simplu – atât de simplu încât uneori o întreagă generație de bărbați și femei l-au privit fără a-l vedea vreodată.

2.Face apel la natura umană? Dacă vă simțiți bine în pielea voastră atunci când vă expuneți ideea sau planul mamei, nevestei, rudelor, vecinilor, frizerului și oricui alt cunoscut, e clar. Dacă nu vă simțiți confortabil, probabil că nu este evident.

3.Puneți pe hârtie. Scrieți ideea, planul sau proiectul în cuvinte de una sau două silabe, ca și cum ați explica unui copil. Dacă nu puteți face acest lucru în două sau trei aliniate scurte și atunci explicația devine lungă, părtinitoare sau ingenioasă – atunci mai mult ca sigur că nu este evidentă.

4.Explodează în imaginația oamenilor? Dacă atunci când vă prezentați planul, proiectul sau programul lumea vă spune: “Oare de ce nu m-am gândit la asta până acum?”, puteți s-o luați ca pe o încurajare. Ideile evidente produc această reacție mentală “explozivă”.

5.Este timpul potrivit? Multe idei și planuri sunt evidente prin natura lor, dar la fel de clar “în contratimp”. Verificarea oportunitații temporale este adesea la fel de importantă precum verificarea planului sau a ideii însăși.

Iată, deci, cum ne putem simplifica viața!
Spune-ne și tu cum ai avut de câștigat apelând la simplitate printr-un comentariu mai jos și noi îți arătăm cât de simplu poate să fie totul cu o poziționare corectă!

Cele mai interesante cinci povești vor fi premiate cu “Pozitionarea”, o carte scrisă de Al Ries și Jack Trout, votată în 2009 de Advertising Age drept Best Media&Marketing Book of all times.
Pe 1 februarie anunțăm norocoșii. Baftă!