Cele 8 principii ale product naming-ului | MARKS

MENU

FastCompany 650

Cele 8 principii ale product naming-ului

Articole

Matt Gordon și Nick Foley în Fast Company, vineri, 24 Februarie 2012

Naming-ul este o treabă discutabilă si emoțională. Fie că îți numești bebelușul, barca sau brand-ul, procesul ăsta poate să genereze multiple soluții. E bine totuși să aveți în minte câteva principii de respectat.

Să fie memorabil

Motorul de căutare a schimbat tot. În loc de a duce grija locului pe care îl ocupi în cartea de telefon, ai nevoie de un nume relevant și convingător.
Cheia oricărui proces de naming reușit este de a atrage atenția și de a rămâne în memoria celui ce-l vede sau aude.
Exemplu: Yummy Tummy Koalas
Intrigă, e lipsit de respect, e clar Australian: Yummy Tummy Koalas te duce instant cu gândul la ceva distractiv.

Să aibă semnificație

Alege un nume care să spună povestea brand-ului tău. În timp poți să adaugi semnificație numelui și să îl face mai puternic – la novel de identitate vizuală, culori say sunete. Cu cât numele ales poartă mai multă semnificație, cu atât îți va folosi mai mult.

Exemplu: Visa
De la un cuvânt care inițial însemna o stampilă pe un pașaport, Visa a reușit să se asocieze cu o serie de cuvinte din același câmp lexical – călătorie, access, oportunități, identitate, status oficial – ceea ce i-a perm is să spună povestea potrivită la timpul potrivit.

Să strige

Numele cele mai june aunt cele pe care oamenii abia așteaptă să le rostească. Numele care se rosogolesc pe vârful limbii sunt cele care invită clienții să faca marketing viral. Rostește cu voce tare, cântă sau țipă numele pe care le ai în minte, ca să vezi care e cel mai potrivit să dăinuie.
Exemplu: Schweppes
O coincidență fericită? In 1783, Johann Jacob Schweppe a opt at să-și denumească apa minerală ca pe el însuși. Mai bine de 200 de ani după, consumatorii încă iubesc să-i rostească numele.

Nu te aștepta să te îndrăgostești la prima vedere

Chiar și cel mai bun nume se poate să nu fie miraculous prima oară când îl auzi. Pe măsură ce numele evoluează într-un brand, va beneficia de asociatori din ce în ce mai mulți. Oferă șansa de a crește numelor pe care le alegi.

Exemplu: Google
La rădăcini o variantă a googol, uni urmat de 100 de zero-uri, Google a ajuns să reprezinte o cultură inovativă care livrează aproape price, de la e-mail-uri, la system de operare.

Asculta-ți teama

Numele tari îți atrag atenția prin faptul că înălca reguli – dar un nume care îți sfidează așteptările ar putea să ți se pară cam înfricoșător. Privește dincolo de teama ta și nu ține cont de reguli, vei găsi energie și posibilități multiple. Surprinde-te.
Exemplu: BlackBerry
ProMail a fost un nume propus pentru actualul BlackBerry. Dar de îndată ce utilizatorii au pus mâna pe telefon, a fost limpede care dintre cele două nume era mai potrivit.

Să fie diferit

Dacă ești diferit, vrei să suni diferit. Concentrează-te pe ceea ce face ca brand-ul tău să fie special. Privește categoria din care produsul tău face parte și vezi ce nume au competitorii tăi. Ce vor clienții? Cum poți să vii cu ceva nou?

Exemplu: W Hotels
Într-o piață dominată de nume say locuri prozaice -Hilton, Marriott, Hyatt, Radisson – W a îndrăznit să sune diferit, energic. Azi e prima alegere a oamenilor de business care călătoresc și care vor să echilibreze balanța între stil și substanță.

Prea mult nu este niciodată de ajuns

Primele sure de nume la care the gândești aunt cele la care s-ar gândi și competiția ta. Cere sfatul unor experți pentru a dezvolta mii de alternative.
Exemplu: Accenture
Mii de nume au cost create, sure au cost urmărite. Un singer nume a resistat, iar acum este știut că acest brand pune accentual pe viitor.

Așteaptă-te ca povestea să evolueze

Există întotdeauna motive de a displace un nume, dar nu poți lua niciodată decizia potrivită dacă nu iei nicio decizie. Numele este doar o parte din brand, poți să il faci să insemne ceea ce vrei tu.
Exemplu: Virgin
Ca și semnificație, “virgin” aduce în minte orice, de la lână sau ulei de măsline, la Maria sau Material Girl. Dar ca nume de brand, Virgin înseamnă o atitudine care vinde orice, de la telefoane mobile, până la vacanțe.

Sursă articol aici.